torsdag 27 juni 2013

Lite allvar och jävlar anamma.

Komma på fötter. Stå upp. Bryta ihop. Gå vidare.
Det var inte tänkt att bli personlig. Tanken var ingen tanke alls, det här skulle vara en plats utan ambitioner.

Jag älskar sarkasmen, cynisk humor och bittra tungor. Och någonstans där emellan så vill man ju finna ett uns hopp. Att det man säger inte är sant. Att vi kan skratta åt skiten för egentligen är ju läget helt ok.

Så jag gör. Sätter i gång, och tänker att kommer jag upp på fötter så kan jag gå vidare. Höhö.
Kloke, kloke Leonard Cohen har sagt nåt i stil med "Act like the person you wish you were, and that is the person you will become".
Klyschigt men ok. Eftersom samme karl skrivit några av de mest hjärtskärande och slag-i-magen-kraftiga texterna jag någonsin läst.

Beställer böcker inför höstens studier. Kollar över veckoscheman och vägrar ge efter.
Det ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar