onsdag 26 juni 2013

Lady Dahmer

Pratade med Sara i dag om Lady Dahmer  http://ladydahmer.nu/.
Hon har tidigare bloggat för Viföräldrar, och för att göra en lång historia kort så kan man väl säga att föräldraforum i regel inte översvämmas av genustänk och feminism.
Varför hon har fått en väldigt stark röst i såväl dessa sammanhang som i övrig media.

Och det är inget fel med att vara först. Eller att skrika högt. Tvärtom så är det tydligen bra karriärstratergier. Men. MEN.
Jag ha liiiiite svårt för henne.
Och Sara, som f.ö. är såväl en femistisk som genus-medveten, gillade skiten.

Förutom några slag under varandras bälten och en del personliga påhopp (man får göra så med ex man är polare med), så kom vi fram till följande (tror jag?)

  • Att Lady Dahmer kan ha en sjukt störig attityd, men det måste hon kanske ha för att ha en välbesökt blogg?
  • Att Sara ska starta en blogg om allt hon vet om övningskörnings-förberedelser.
  • Att det är ett fett stort frågetecken varför Lady Dahmer i sin presentation kallar sig för "Feministfitta". Jag vet allt det här om att man ska ta tillbaks de stula orden, men snälla. Det hade varit hundra gånger mer postpatriakalt att skriva Feminist med Fitta.
    Genom sin ironi(?) befäster hon bara att fitta är ett passande skällsord för någon idiot som kallar sig själv feminist.



2 kommentarer:

  1. Nej nej, feminist och fitta är det finaste som finns! Håller du inte med mig? Ett ord som feministfitta blir ju då så fint att jag smäller av.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja...på så sätt. Tror att det i så fall skulle sitta fint med ett förtydligande, för vi hade svårt att tolka det på annat sätt än vad jag återgav i inlägget.

    Ber om ursäkt för obefogad bittert utfall i så fall!

    SvaraRadera