lördag 29 juni 2013

15 anledningar att byta kön.

1. Så himla praktiskt att kissa.

2. Om jag blir sjukt sugen på sex och inte har någon partner/KK/pengar så kan jag alltid leta upp en galet alkoholpåverkad person med utmanande kläder. Och förklara att allt hon gjorde (låg still) indikerade samtycke. Jag kan även göra typ detsamma mot en kille, eftersom homosexuellt våld sällan anmäls eller/och tas på allvar.

3. Alla former av normal prestation i sociala sammanhang (typ ställa motfrågor när jag snackar med någon) kommer att mottas med applåder, fyverkerier och i de flesta fall, sex.

4. Jag kommer enligt rådande ideal anses som attraktiv även efter att jag passerat 40 års ålder, mitt hår grånat och rynkorna delat min panna.

5. Om jag heter Ryan Gosling behöver jag bara kalla mig feminist för att sätta fart på en dalande karriär.

6. Inåtbuktande lår, synliga revben och allmän svält är inte eftersträvansvärt. Inte ens för män på catwalken.

7. Jag kan utan att framstå som skrytsam sitta med min gitarr och hålla hov vid lägerelden i minst fem timmar i streck. Jag kan dessutom bara fem låtar. Men vem gillar inte en kille som nästan kan spela "I'm yours"?

8. Högre lön för samma jobb. Like a boss.

9. På tal om boss, det är sannolikt att jag kommer bli det. Eftersom folk är mer bekväma att ledas av en människa med penis.

10. Jag kommer varje år att tjäna ca 50:- X 12  på att INTE ha mens. 

11. Jag kommer varje år att undvika hormonella rubbningar, värk i brösten, förvärrad PMS, risk för blodproppar och finnar orsakade av P-piller.

12. Ingen förväntar sig att jag ska ta de där manliga p-pillerna de snackar om.

13. Jag kommer att bli bättre behandlad och tagen på större allvar när jag behöver läkarvård.

14. Jag behöver aldrig mer förklara varför jag är topless på stranden.

15. Om jag blir sinnessjukt full, kastar av mig kläderna, dansar på bardisken, röker en spliff och kysser nån här och hånglar med någon där och ligger med en tredje där och sen spyr i en fjärdes hall...är jag en festprisse som vågar bjussa på sig själv.

2 kommentarer:

  1. 16. Ditt yrke som konstnär/artist kommer att ge faktisk utdelning i fråga om karaktär och sex-appeal. Utan att du behöver vara särskilt bra på det.

    MVH / Frugan

    SvaraRadera
  2. 1. Du kan klättra i karriären med hjälp av ett par tuttar.

    2. Du behöver inte ha ett sexpack likt Brad Pitt i Fight Club för kurvor är något att eftersträva.

    3. Du kan, om du vill, ligga med vem du vill på krogen och slipper gråtrunka varje jävla fredag.

    4. På gymmet räcker det att köra cykel 15 min så är ditt träningspass klart.

    5. Det är helt okej för dig att gråta till Titanic, men om jag gör det, så är jag nog lite annorlunda.

    6. Du slapp garanterat att ha en stenhård penis i byxan under hela puberteten.

    7. Det räcker för dig att kunna ta en ton när du ska sjunga så är du nästa Whitney Houston, men jag, jag ska bara hålla käften.

    8. Bara för att jag är kvinna kan jag elda upp 100 000 SEK, bara för att visa hur dåligt man har det. Om jag hade gjort det, skulle jag varit rikspucko och borde egentligen skänkt pengarna till Barncancerfonden.

    9. Jag måste tjäna över 500 000 SEK om året, annars är jag en förlorare.

    10. Om du skulle slå mig, skulle ingen tro mig, utan det skulle troligtvis varit mitt fel.

    11. Jag måste gilla fotboll och den där förbannade ölen, jag skulle också vilja beställa en färgglad drink, men då skrattar bara den kvinnliga bartendern och ger mig en stor stark istället.

    12. 50 spänn i månaden måste vara jobbigt, du slipper garanterat underhållskostnaden på biläven. Underhållskostnaden är garanterat dyrare. Jag lovar.

    13. Det var garantera helt okej för dig att vara hemma från skolan för att du mådde psykiskt dåligt, jag var bara en latjävel som borde ta tag i sitt liv om jag sa att jag hade ångest.

    14. Du fick också garanterat högre betyg trots att mitt arbete var lika bra.

    15. Fy fan för alla dessa jävla middagar jag måste betala, jag arbetar hela veckan lång, betalar alla våra jävla räkningar, har 500 spänn kvar när månaden är slut, men middagen ska jag betala. Just det, jag tjänar ju inte 500 000 tusen om året, inte ens hälften, men jag ska inte klaga, jag är ju man.

    16. Du kan troligtvis inte bygga en altan, tro då inte heller att jag kan bygga en.

    Kram
    Pappa S


    SvaraRadera