lördag 15 juni 2013

I exil

Vi är i söder. Inte söder som i det varma landet med turkost vatten och Juan i strandraggar-outfit.
Utan i söder som i 3 mil söder om Göteborg. Ack du stad av uppväxt! Jag tror på riktigt inte att det finns någon plats på jorden vars luft kan få en att kippa efter andan på samma sätt som den här.
"Det är ett tag sen du var nere sist Cia" kommenterar min mor. Jag håller tyst och låter familjefriden råda.

Folk här är kloner. Om de inte är orginal. Som mor och fars granne AAAAARNE. Som vet allt och missionerar gatan fram för att upplysa den obildade pöbeln om detta. Badrumskakel, bildelar, pedikyr, Satans budbärare, kattpiss, tågbanor eller brevlådans historia... Det finns ingenting som AAAAARNE inte kan bättre än nån annan. Så himla glad på nåt sätt för att mina öron lyckas sluta sig likt en okåt slida  varje gång AAAARNE börjar predika.

Mitt emot boor en familj med två katter. Bodde en familj med två katter. När jag och Arvid gick dit för att leta fick vi reda på att kattkrakarna fått en enkelbiljett till veterinären. Jaha.





Såhär känns det. Arvid och jag ler en bra bit bort från Danne som är en atombomb av kräksjuka at the moment. Som jag älskar. Men på lite avstånd i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar