måndag 1 juli 2013

Till Pappa S.

Fick ett beundransvärt utförligt svar från en, låt mig gissa, kränkt vit man.
Tro mig, ingen vore lyckligare än jag om såväl män som kvinnor slapp ur könsrollsträket. Men let's face  it, hur illa ni än har det så har vi det tamejfan lite värre.
Här följer Pappa S (vem är du och vad betyder denna pseudonym?!) svar, och min bittra reaktion på det hela.


1. Du kan klättra i karriären med hjälp av ett par tuttar.


Du kan också klättra i karriären med hjälp av ett par tuttar. För vi snackar om en karriär i Big Brother right?

2. Du behöver inte ha ett sexpack likt Brad Pitt i Fight Club för kurvor är något att eftersträva. 
Du behöver också ett sexpack likt Brad Pitt i Fight Club, eftersom kurvor endast är eftersträvansvärt i timglas-komposition.

3. Du kan, om du vill, ligga med vem du vill på krogen och slipper gråtrunka varje jävla fredag. 

Jag önskar att det fanns ett ord för kvinnlig masturbation+gråt.
F.Ö. Nej. Det där med slampstämpeln u know.


4. På gymmet räcker det att köra cykel 15 min så är ditt träningspass klart. 

Eftersom riktiga män tränar i minst 16 min? WTF?!
5. Det är helt okej för dig att gråta till Titanic, men om jag gör det, så är jag nog lite annorlunda. 

Det antas av mig att jag ska gråta till Titanic. Annars vore jag känslokall. 

6. Du slapp garanterat att ha en stenhård penis i byxan under hela puberteten. 
Du har garanterat sluppit fejk-sova med en stenhård penis i ryggen som viskar "kom igen...bara liiiten stund! Jag trodde faktiskt att 'sova' var kod för nåt roligare när vi gick hem till mig!"

7. Det räcker för dig att kunna ta en ton när du ska sjunga så är du nästa Whitney Houston, men jag, jag ska bara hålla käften.
Jag gick en yrkesutbildning i musikalteater (BIG mistake, men det är en annan historia). Jag förväntades sjunga ballader. om kärlek. Om längtan. Om förlust. Hela. Jävla. Tiden.
Åh, glömde jag att nämna dansa sexigt i bakgrunden när killarna sjöng rocklåtar om frihet och självständighet och aggressioner?


8. Bara för att jag är kvinna kan jag elda upp 100 000 SEK, bara för att visa hur dåligt man har det. Om jag hade gjort det, skulle jag varit rikspucko och borde egentligen skänkt pengarna till Barncancerfonden. 
Gudrun Schyman framställs i efterhand som en imbecill idiot. Hade en man gjort detsamma hade alla hurrat för den antikapitalistiska revolutionären. 

9. Jag måste tjäna över 500 000 SEK om året, annars är jag en förlorare. 
Vilken sten bor du under?

10. Om du skulle slå mig, skulle ingen tro mig, utan det skulle troligtvis varit mitt fel. 
Om någon slår mig är jag kulturellt hjärntvättad att tro att det är mitt fel och att han säkert bara gör det för att han har svårt att uttrycka känslor.

11. Jag måste gilla fotboll och den där förbannade ölen, jag skulle också vilja beställa en färgglad drink, men då skrattar bara den kvinnliga bartendern och ger mig en stor stark istället. 

Beställer jag en stor stark är jag lesbisk. Eller i alla fall burdus.

12. 50 spänn i månaden måste vara jobbigt, du slipper garanterat underhållskostnaden på biläven. Underhållskostnaden är garanterat dyrare. Jag lovar. 

Återigen, under vilken jävla sten är det obligatoriskt för män att äga en bil?

13. Det var garantera helt okej för dig att vara hemma från skolan för att du mådde psykiskt dåligt, jag var bara en latjävel som borde ta tag i sitt liv om jag sa att jag hade ångest. 


14. Du fick också garanterat högre betyg trots att mitt arbete var lika bra. 
Jag byter ett par bokstäver mot din lön vilken dag som helst baby.

15. Fy fan för alla dessa jävla middagar jag måste betala, jag arbetar hela veckan lång, betalar alla våra jävla räkningar, har 500 spänn kvar när månaden är slut, men middagen ska jag betala. Just det, jag tjänar ju inte 500 000 tusen om året, inte ens hälften, men jag ska inte klaga, jag är ju man. 
Fy fan för alla dessa jävla middagar jag förväntas laga! Jag arbetar hela veckan lång, betalar våra räkningar (delad ekonomi någon?), minns nog inte när jag senast hade 500 spänn kvar när månaden är slut (just det, du tjänar lite mer även när du tjänar piss), men middagarna ska jag laga. Och sedan diska. Och städa. Och hålla koll på skolaktiviteter, familjeutflykter, semestern, alla släktingars födelsedagar, alla DINA släktingars födelsedagar, massäck till dagisutflykten och BVC-besök, preventivmedel och födelsedagskalas och allmänt övergripande ansvar om familjens väl och ve. Jag har två heltidsjobb och får i bästa fall lön för ett av dem. Men jag ska inte klaga, då kanske du lämnar mig för någon roligare och yngre med större tuttar.

16. Du kan troligtvis inte bygga en altan, tro då inte heller att jag kan bygga en. 
Du rakar troligtvis inte benen, eller armhålorna, eller mustachen. Tro då inte heller att jag tänker göra det.
Ps. Hade jag velat ha en altan hade jag dragit över Martin Timell.


Kram 
Pappa S 

Kram 
Cia

1 kommentar:

  1. Hahaha!
    Väldigt underhållande morgonläsning ;)
    Måste däremot inflika att 14 är nog snarare tvärtom, så fort männen anstränger sig en gnutta flyger betyget direkt medan vi måste kämpa med att uppfylla varenda liten kvot som betyget innebär för att få det!

    SvaraRadera