lördag 27 juli 2013

Mediterar och svettas

Den här sjukan är att jämföra med ett ashram. En veckas vistelse all inclusive. Ingen öl, ingen kontakt med yttervärlden, oändliga timmar av kontemplation/sträcktittande på Tv-serier, och svettmängder värda en olympiad.

Hade föredragit att hänga med gurus som kan vända ut och in på sig själva i India land, men vafan. Inte klaga. Har fått några schyssta insikter, framprovocerade av tristessen i alla fall.

1. Jag klippte av allt håret i våras. Det var kul. Det bidrog med en gnutta wild and crazy i mitt annars så vuxna, erhm, liv. Emellertid hatar jag håret nu och det enda rationella är att klippa det ännu kortare och färga det brunt.

2. Jag orkar inte längre tjaffsa med 3. Carpe diem move on rest in peace och hakuna matata. Jag tar den där skittelefonen ni skickade.

3. Ska kolla upp manliga p-piller. Har mer östrogen i kroppen nu än när jag var höggravid. Icke hållbart. Tack för den här tiden Lord of The P-ring.

4. Vårt vardagsrum ger mig ångest. Jag har ingen aning om varför. Det är trivsamt, lite trångt och fullt fungerande. Får fetångest. Tills jag har råd med en feng shui-konsult ämnar jag att leva i karantän i köket.
5. Jag min idiot till symasins-analfabet! Jag vände upp och ner på hemmet i jakten på den försvunna trådspolshållaren. I dag, en vecka av febrilt letande senare inser jag: SYMASKINEN HAR INGEN TRÅDSPOLSHÅLLARE. DEN ÄR BORTA FÖR ATT DEN ALDRIG HAR FUNNITS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar