fredag 26 juli 2013

Folk och fä.

Och så finns det människorna som envisas med att vara internationella på FB.
Som skriver på engelska. In your face jag bor utomlands/kan prata ett annat språk än dig lille svenne banan/ är frilansare och tänker att det måste vara genom att visa upp dessa två egenskaper som jag kommer att slå igenom.

"Ahmen vaddå??? Jag har faktiskt VÄNNER som bara förstår engelska! "

Coolt. Verkligen jätteballt att du känner en britt. På riktigt. Eller GUUUD en amerikan?!! Wow, du är så ball! Kan jag få ditt nummer? Eller ska vi gå hem till mig direkt?


Jag har vänner som inte förstår sarkasm. Detta innebär inte att jag översätter för dem.
och kom igen, du känner dig lite coolare, lite smartare, lite mer rockstar got it going on varje gång du får till en engelsk mening som inte är en en grammatisk katastrof, right? Just sayin’.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar